torsdag 28 maj 2009

Lastbilskörning


I väntan på att gödningsspridnings-säsongen skall börja har jag ägnat två dagar och en kväll åt att köra lastbil, spannmålsbil.
Idag Torsdag var jag till Linköping med KRAV-ärter och hämtade sedan en skvätt gödning i Norrköping på vägen hem, och igår Onsdag var det tur-körning med leveranser från lagret i Västerås till Granngården i Enköping samt direkt till kunder.

På både gödnings-sidan och på sprutnings-sidan är det tvärlugnt just nu.
Vad gäller sprutningen så har det ju blåst alldeles för mycket, dessutom är det hela tiden ostadigt väder, men det verkar ju vara stabilare väder på gång, klicka här.
Vad gäller gödnings-sidan så är det på tok för torrt, och många antar att fortfarande en stor del av förstagivan ligger kvar i marken för plkantan att ta upp.
Om man då kommer med N-Sensor och läser av "kvävebehov" så kommer det bli alltför mycket kväve utlagt...

Så i väntan på start på dessa båda sysslor hittar jag på lite annat.
Imorgon Fredag skall jag tvätta rent en lagård med högtryckstvätt......
I väntan på det kollar jag på en video från E18.....här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar