onsdag 14 april 2010

Omstart på hemsidan och i verksamheten

Nu är det omstart på både hemsida och verksamheten.
- Verksamheten har av naturliga skäl varit passiv under vintern.
Dels p.g.a. all snö och knappa utsikter till vår och sommar.
Dels p.g.a. utvärdering om och hur jag skall fortsätta verksamheten.
Dels p.g.a. Pappas bortgång i somras som jag alltsedan dess har försökt bearbeta och förstå.
- Hemsidan har varit passiv för jag har försökt använda mig av nya spännande publiceringsverktyg , men inte nått ända fram med det verktyget jag valde till min lantbruk-firma: Joomla
Till min IT-firma däremot har jag lyckats bra med ett enkelt verktyg som heter WordPress.
Jag ville - och vill - dock kunna använda Joomla för Enköpings Maskinstation för dess hemsidor blir mer likt en "hemsida" och inte likt en blogg som WordPress's sidor alltid gör...
Men just nu får hemsidan för Enköpings Maskinstation tröska runt på gammal hederlig - men stökig - HTML-kodning á la 1990-talet.
HTML - "World Wide Web" eller "Webben" 's uppfinnare är Tim Berners-Lee.
Detaljinfo från Wikipedia på honom finns här.

Gödningsspridaren är nu påmonterad och väntar på uppdrag!
Annons kommer in i EnköpingsPosten 16-17 April.
Senare också annons i Sala Allehanda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar