torsdag 24 januari 2008

Besök vid Maskinringen Enköping-Håbo

Mitt emot NyföretagarCentrum ligger kontoret för föreningen Maksinringen Enköping-Håbo, så jag smet in där och pratade med dess verksamhetsledare en stund.
Han var först tveksam till min idé, men efter lite beskrivning om att jag inte alls har bestämmt inriktning än, att jag mycket väl är öppen för samarbeten både med maskinringen och med andra lantbrukare/maskinhållare i trakten så såg han ljusare på mina utsikter.
Kanske kan jag hålla maskiner som kompletterar utbudet från andra maskinhållare, och sedan samarbeta med maskiner/tjänster/kunder sinsemellan för ett komplett utbud till marknaden i trakten?
Jag har ju dessutom i Marknadsundersökningen med ett alternativ med ren bemannings-tjänst (a la Nisse från ManPower), som inte skulle innebära maskininvesteringar alls från min sida, så det är ju ett alternativ om intresse och underlag för det finns.

1 kommentar:

  1. Här kan man lägga in egna kommentarer på mina inlägg.
    Gör gärna det! Det uppskattas!

    SvaraRadera